Weggevers, kennisdocumenten en webinars
Een sterke weggever is onmisbaar voor succesvolle marketing. Een kennisdocument, webinar of andere download is het lokaas dat ervoor zorgt dat je de juiste leads binnenhengelt. De kwaliteit en het soort aas bepaalt wat je vangt.

Zo helpen wij jou
Grijp de aandacht
Je doelgroep bezoekt je website, leest een blog en klikt terug naar de zoekresultaten van Google. Weg potentiële klant. Zonde. Heldere en passende call to actions kunnen je doelgroep langer vasthouden op je website, maar het kan ook interessant zijn om de bezoeker om te zetten tot een inschrijver van je mailinglijst. Dan heb je de sleutel tot de aandacht van je doelgroep, ook nadat zij jouw website hebben verlaten. Hoe je dat doet? Met weggevers.
Waarde weggeven
Door waarde weg te geven, kan je jouw bezoeker omzetten tot een MQL (marketing qualified lead). Het geeft de bezoeker een extra zetje om zijn/haar gegevens achter te laten en jouw organisatie te onthouden als kennispartner. Vervolgens kun je deze lijst door e-mailmarketing stimuleren met regelmatige tips, nieuws en aanbiedingen.
Hoe werken weggevers precies?
In het kort, ziet het proces van een weggever er zo uit:
- Je maakt de weggever, zoals een kennisdocument of het concept van het webinar.
- Je maakt een landingspagina waar mensen het kennisdocument kunnen aanvragen of zich kunnen aanmelden voor het webinar.
- In je e-mailmarketingsoftware maak je een aparte lijst (of tag) waar de inschrijvers op terechtkomen.
- In de software organiseer je een stukje automatisering. Als iemand de weggever downloadt, dan krijgt hij/zij automatisch een mail met de downloadlink (of agenda-uitnodiging bij een webinar).
- Als je wilt, kun je hier nog meer mails achter hangen en zo een salesfunnel creëren.

Nancy van Bemmel

Deze klant ging je voor
Samen met Renses / CirQulus hebben we een quiz gemaakt voor de campagne: ‘je bent toch geen fossiel?’

Waar kunnen we je mee helpen?
Nog vragen?
We begrijpen dat het inschakelen van een contentmarketingbureau vragen oproept. Om je op weg te helpen hebben we alvast drie veelgestelde vragen beantwoord. Voor meer vragen kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
Er zijn veel verschillende soorten weggevers. Denk aan: e-book, kennisdocument, blauwdruk, checklist, webinar, korting of fysiek cadeau, podcast, video cursus, test quiz, proefaccount of een (online) workshop.
Dat valt erg mee! Je hoeft deze funnel in principe maar één keer in te richten en daarna blijft deze voor je werken. Eén keer een tijdsinvestering en daarna is het alleen een kwestie van promotie en de weggever op de juiste plekken publiceren.