Merkstrategie
Met een merkstrategie leg je het fundament voor jouw ijzersterke merk. Je merk is meer dan alleen een logo of de huisstijl, alles moet met elkaar kloppen en samenkomen in een merkverhaal.
Zo helpen we jou
Start van binnenuit
Veel organisaties beginnen met het visuele plaatje. Maar over het algemeen is het effectiever om te beginnen bij de kern, de essentie van je merk. Je doelgroep zoekt naar wat jou drijft en wil weten waarom je doet wat je doet.
Met een merkstrategie help je je doelgroep om keuzes te maken in markten met veel opties en prikkels. Het trekt de juiste klant aan, maar ook werknemers en partners. Die helpen met het laden van je merk.
Milou Volman
Eenduidig verhaal
Een consequent verhaal wordt beter onthouden en is makkelijker door te vertellen. Dat geldt ook voor je visuele verschijning, je tone-of-voice en het gedrag van je merk. Consequent toegepast? Dan wordt je merk sneller herkend en krijgt het meer waarde.
Onderdelen van je strategie
- Merkessentie – de reden dat je bestaat
- Visie en missie – wat is je droom en hoe ga je die behalen?
- Merkwaarden – je principes en waarden
- Merkbelofte – wat beloof je waar te maken?
- Je doelgroep – persona’s met hun unieke kenmerken en problemen
- Je aanbod – wat bied je aan en hoe sluit je hiermee aan op je doelgroep?
- Tone of voice, boodschap(pen) en onderscheiden vermogen
- Visuele invulling – de visuele doorvertaling naar een logo, kleuren, typografie en richtlijnen voor het gebruik van deze elementen
- Brandguide – alles in 1 document
Waar kunnen we je mee helpen?
Nog vragen?
We begrijpen dat het inschakelen van een bureau voor je merkstrategie vragen oproept. Om je op weg te helpen hebben we alvast twee veelgestelde vragen beantwoord. Voor meer vragen kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
In het begin zullen we nauw contact hebben om de basis van de strategie te bepalen. Als de essentie staat, gaan we door naar de praktische en visuele invulling. Uiteindelijk leveren we een brandguide op, met daarin de strategie, tone-of-voice en huisstijl.
De merkstrateeg zal het project leiden, maar daarnaast werkt zij ook samen met de designer en creatieve copywriter voor visuele en tekstuele elementen.