Marketing dashboard
Krijg op één plek direct inzicht in alle relevante data van iedere marketingtool die je inzet. Zo ben je altijd op de hoogte en krijg je bovendien maandelijks advies om je activiteiten te verbeteren. Dat houdt je lekker scherp.

Je hebt een fantastische website, maar haal je er wel leads en klanten uit? Hoe staat het met je Google-positie? En wat zijn de resultaten van je social media inspanningen? De antwoorden op deze vragen heb je misschien nog onvoldoende in beeld, of je moet in allerlei bronnen zoeken voor de informatie.
Stel nu dat je dit in één oogopslag kon inzien. En bovendien maandelijks advies krijgt om je resultaten te verbeteren. Zie hier: het marketing dashboard.
Waarom een marketing dashboard?
Voor succesvolle marketing werk je met allerlei marketingkanalen, met hun eigen analytics. Om de effectiviteit te meten en de kanalen met elkaar te vergelijken, put je uit diverse bronnen met hun eigen analytics. Dit is lastig vergelijken en kost veel tijd. Daarom heeft ContentKunstenaar samen met Wouter Burgmeijer een eigen marketing dashboard ontwikkeld.
Het marketing dashboard wordt opgemaakt in jouw huisstijl en bevat slimme koppelingen die de data binnenhalen vanaf je website, Google Analytics, je social media kanalen en je e-mailmarketing programma. Wil je nog een extra koppeling? Dan zoeken we dat graag voor je uit.
Het resultaat is dat je in één oogopslag jouw marketingactiviteiten en investeringen kan inzien en presenteren. Bovendien krijg je maandelijks advies om je activiteiten bij te sturen en te optimaliseren.
Met eigen ogen zien?
Voordelen van het dashboard






Dit is onze werkwijze
Hiernaast zie je de 5 stappen die we doorlopen bij het instellen van een dashboard. Een heldere werkwijze, met een helder resultaat.
Het dashboard richten we al in vanaf €750,- en een maandelijks opzegbaar abonnement vanaf €75,- per maand. De verschillende opties en het traject lichten we graag verder toe tijdens een demo.
We beginnen altijd met een intakegesprek. Deze is vrijblijvend en geeft je een beeld van de mogelijkheden en hoe je toekomstige dashboard eruit komt te zien. Hierin zullen we ook gelijk de verschillende opties laten zien en toelichten.
Het kan zijn dat je nog niet zeker weet wat je wilt meten. Tijdens dit eerste consult gaan we dit samen ontdekken. We maken samen een eerste opzet van de elementen voor het dashboard, de KPI’s die je hierin wilt meten en eventueel ook welke zoekwoorden je wilt meten.
Nu gaan we aan de slag met het in beeld brengen van je funnel en KPI’s in het marketing dashboard. Voor bepaalde KPI’s zullen we doelen instellen binnen GA4 en voor andere systemen is alleen een koppeling nodig om verder te kunnen.
We leveren het dashboard op en lichten toe hoe je het kunt gebruiken, hoe je rapportages draait en vergelijkingen kunt maken. Het is ook mogelijk om dit in een training te gieten, waardoor je een breder begrip krijgt van de cijfers.
Het dashboard staat. Gefeliciteerd! Nu heb je keuze om alleen het dashboard af te nemen, maandelijks advies te ontvangen of advies én SEO briefings te krijgen. Zo blijf je nóg scherper.
Vraag een demo aan
