Marketing dashboard

Krijg op één plek direct inzicht in alle relevante data van iedere marketingtool die je inzet. Zo ben je altijd op de hoogte en krijg je bovendien maandelijks advies om je activiteiten te verbeteren. Dat houdt je lekker scherp.

Je hebt een fantastische website, maar haal je er wel leads en klanten uit? Hoe staat het met je Google-positie? En wat zijn de resultaten van je social media inspanningen? De antwoorden op deze vragen heb je misschien nog onvoldoende in beeld, of je moet in allerlei bronnen zoeken voor de informatie.

Stel nu dat je dit in één oogopslag kon inzien. En bovendien maandelijks advies krijgt om je resultaten te verbeteren. Zie hier: het marketing dashboard.

Waarom een marketing dashboard?

Voor succesvolle marketing werk je met allerlei marketingkanalen, met hun eigen analytics. Om de effectiviteit te meten en de kanalen met elkaar te vergelijken, put je uit diverse bronnen met hun eigen analytics. Dit is lastig vergelijken en kost veel tijd. Daarom heeft ContentKunstenaar samen met Wouter Burgmeijer een eigen marketing dashboard ontwikkeld.

Het marketing dashboard wordt opgemaakt in jouw huisstijl en bevat slimme koppelingen die de data binnenhalen vanaf je website, Google Analytics, je social media kanalen en je e-mailmarketing programma. Wil je nog een extra koppeling? Dan zoeken we dat graag voor je uit.

Het resultaat is dat je in één oogopslag jouw marketingactiviteiten en investeringen kan inzien en presenteren. Bovendien krijg je maandelijks advies om je activiteiten bij te sturen en te optimaliseren.

Dit vind je in het dashboard

In het marketing dashboard brengen we jouw volledige marketingfunnel in kaart. Van social media en e-mail, tot websiteresultaten en conversies.

Social media inzichten
Hoe presteer je op social media? Welke berichten scoren wel en wat kan je beter achterwege laten?
SEO performance
Hoe scoor je in Google op je belangrijkste zoekwoorden? En welk advies kunnen we je op dit vlak meegeven?
Website inzichten
Hoeveel bezoekers trekt je website en welke pagina's vallen in de smaak? En: welke pagina's niet en kunnen dus verbeterd worden?
Conversies in beeld
Hoeveel mensen hebben een formulier ingevuld of geklikt op het e-mailadres of telefoonnummer op je website? We brengen dit in kaart via GA4.
E-mailmarketing
Ons dashboard is te koppelen met onder meer Hubspot en Mailchimp. Zo brengen we ook dit deel van je funnel in kaart.
Advertenties
Van Google ads tot de advertenties op je social media kanalen. We houden de resultaten allemaal bij.

Met eigen ogen zien?

Voordelen van het dashboard

Alle informatie van je marketingkanalen op 1 plek
Maandelijkse aanbevelingen en concrete briefings
Beslissingen maken op basis van data in plaats van gevoel
Zorgt dat marketing je sales versterkt
Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te begrijpen
Breng het effect van social media in beeld

Dit is onze werkwijze

Hiernaast zie je de 5 stappen die we doorlopen bij het instellen van een dashboard. Een heldere werkwijze, met een helder resultaat.

Het dashboard richten we al in vanaf €750,- en een maandelijks opzegbaar abonnement vanaf €75,- per maand. De verschillende opties en het traject lichten we graag verder toe tijdens een demo.

1. Gratis intakegesprek en demo
2. Funnel, KPI's en SEO
3. Dashboard en GA4 instellen
4. Uitleg dashboard
5. Vervolg
Schep orde in je marketingactiviteiten

Vraag een demo aan