E-mailmarketing

Jouw doelgroep benaderen via de e-mail is een van de meest effectieve vormen van marketing. Blijf je doelgroep prikkelen met relevante content op het juiste moment en zo persoonlijk mogelijk.

Zo helpen wij jou

Opzetten van jouw e-mailmarketingsoftware
Designs van jouw e-mails en landingspagina’s
Creëren van e-mailmarketingfunnels en automations
Maken en versturen van e-mails

Een aantal feiten

  • 91% van de consumenten controleert hun e-mail dagelijks
  • 59% van de consumenten zegt dat e-mail invloed heeft op koopbeslissingen
  • E-mail converteert drie keer beter dan social media

Iedereen kan een e-mail versturen, maar hoe zorg je dan dat je echt opvalt in de overvolle inbox van jouw doelgroep?

Opvallen in de inbox

Een succesvolle e-mail is triggerend en relevant. Hierbij focussen en testen we de onderwerpregel en de inhoud. De e-mails moeten bijdragen aan het opbouwen van een vertrouwensband met de (potentiële) klant. Hoe meer waarde je deelt, hoe succesvoller je e-mails.

Nieuwsbrief versus automations

Met een nieuwsbrief kun je actuele content en aanbiedingen aan je doelgroep kenbaar maken. Het is een mail die je bijvoorbeeld iedere maand maakt en naar je volledige e-maillijst stuurt, ongeacht de specifieke interesses.

Marketing automation kun je in werking laten treden na -bijvoorbeeld- het downloaden van een weggever. Het invullen van een formulier zet een ‘drip campaign’ in werking, die periodiek een vooringestelde e-mail verstuurd. Deze kunnen we vervolgens afstemmen op de interesses die de ontvanger eerder kenbaar heeft gemaakt.

 

Opzetten van jouw e-mailmarketingsoftware

ContentKunstenaar werkt met MailChimp en kan jouw e-mailomgeving volledig inrichten, e-mails designen en de e-mailmarketingfunnels en automations klaarzetten. Responsive én meetbaar.

Ook bieden we een training aan van het pakket. Deze kunnen we live geven, maar je kunt deze ook volgen via ons online trainingsplatform ContentCrafters.

 

Nancy van Bemmel

Nancy van Bemmel

Maak kennis met onze Contentchef en Contentmarketeer

Deze klant ging je voor

Voor RevalidatiePlanners en dochterlabels hebben we de volledige e-mailmarketing opgezet. Van 0 tot ruim 1.600 contacten in minder dan 2 jaar.

Ontdek deze case
Waag een eerste stap

Waar kunnen we je mee helpen?

    Nog vragen?

    Jouw doelgroep benaderen en warmhouden via de e-mail is een van de meest effectieve vormen van marketing. Blijf je doelgroep prikkelen met relevante content op het juiste moment en zo gepersonaliseerd mogelijk. En het liefst natuurlijk ook nog eens automatisch.

    Ik heb een andere vraag
    Waar zetten jullie e-mailmarketing voor in?
    Met welke e-mailmarketing software hebben jullie ervaring?
    Heb je een vraag? Stel ‘m hier!