E-mailmarketing
Jouw doelgroep benaderen via de e-mail is een van de meest effectieve vormen van marketing. Blijf je doelgroep prikkelen met relevante content op het juiste moment en zo persoonlijk mogelijk.

Zo helpen wij jou
Een aantal feiten
- 91% van de consumenten controleert hun e-mail dagelijks
- 59% van de consumenten zegt dat e-mail invloed heeft op koopbeslissingen
- E-mail converteert drie keer beter dan social media
Iedereen kan een e-mail versturen, maar hoe zorg je dan dat je echt opvalt in de overvolle inbox van jouw doelgroep?
Opvallen in de inbox
Een succesvolle e-mail is triggerend en relevant. Hierbij focussen en testen we de onderwerpregel en de inhoud. De e-mails moeten bijdragen aan het opbouwen van een vertrouwensband met de (potentiële) klant. Hoe meer waarde je deelt, hoe succesvoller je e-mails.
Nieuwsbrief versus automations
Met een nieuwsbrief kun je actuele content en aanbiedingen aan je doelgroep kenbaar maken. Het is een mail die je bijvoorbeeld iedere maand maakt en naar je volledige e-maillijst stuurt, ongeacht de specifieke interesses.
Marketing automation kun je in werking laten treden na -bijvoorbeeld- het downloaden van een weggever. Het invullen van een formulier zet een ‘drip campaign’ in werking, die periodiek een vooringestelde e-mail verstuurd. Deze kunnen we vervolgens afstemmen op de interesses die de ontvanger eerder kenbaar heeft gemaakt.
Opzetten van jouw e-mailmarketingsoftware
ContentKunstenaar werkt met MailChimp en kan jouw e-mailomgeving volledig inrichten, e-mails designen en de e-mailmarketingfunnels en automations klaarzetten. Responsive én meetbaar.
Ook bieden we een training aan van het pakket. Deze kunnen we live geven, maar je kunt deze ook volgen via ons online trainingsplatform ContentCrafters.

Nancy van Bemmel

Deze klant ging je voor
Voor RevalidatiePlanners en dochterlabels hebben we de volledige e-mailmarketing opgezet. Van 0 tot ruim 1.600 contacten in minder dan 2 jaar.

Waar kunnen we je mee helpen?
Nog vragen?
Jouw doelgroep benaderen en warmhouden via de e-mail is een van de meest effectieve vormen van marketing. Blijf je doelgroep prikkelen met relevante content op het juiste moment en zo gepersonaliseerd mogelijk. En het liefst natuurlijk ook nog eens automatisch.
We zetten in veel gevallen eerst een weggever in om de e-maillijst te vullen. Daarna kunnen we automatische e-mailfunnels creëren en nieuwsbrieven, informatie of uitnodigingen versturen.
We hebben ervaring met Mailchimp en Hubspot. Maar laat het ons weten als je een ander systeem gebruikt, we maken het ons vast snel eigen!