Content strategie.

Wil je beter vindbaar worden? Je merk duidelijk positioneren? (Potentiële) klanten boeien en binden?

Aan de basis van een sterk merk, ligt goede content. En goede content begint met een sterke strategie. Wie wil je bereiken? Wat zijn de doelstellingen? Ik kan dit proces faciliteren. Het resultaat: een strategie die werkt en je doelgroep bereikt. Vervolgens stellen we een contentplan en -kalender op. 

Contentstrategie

Hoe ziet dat eruit?

Op basis de organisatie- en contentdoelstellingen creëren we een contentstrategie die hieraan bijdraagt. In deze contentstrategie worden de strategische keuzes vastgelegd, die via content marketing uitgevoerd worden.

Hiernaast een overzicht van de hoofdthema’s in de contentstrategie, evenals een aantal praktische handvatten om hier direct mee aan de slag te gaan.

Hoe gaan we te werk?

Na een intakesessie (en eventueel een doelgroeponderzoek) leg ik onder meer de identiteit en doelstellingen van de organisatie vast. Vervolgens vindt er een vertaalslag plaats naar contentdoelstellingen en definieer ik de doelgroepen. Daarna volgt een onderzoek naar de huidige staat van de content en een analyse van de analytics die tot mijn beschikking staan. Vervolgens vertaal ik dit naar een strategie: wat worden de contentpeilers en de kanalen? Dit alles wordt doorgevoerd in een praktisch toepasbare contentkalender, stijlhandboek en een document met uitleg hoe de resultaten gemeten kunnen worden. 

Jij bent nu aan zet

Wil je nog iets meer informatie? Of een kennismakingsgesprek?