Contentdistributie

Checklist contentdistributie

Besteed aan je contentdistributie minimaal evenveel tijd als aan het maken van de content zelf. Je kan nog zulke mooie teksten hebben geschreven, als niemand ze te zien krijgt, mist het alsnog zijn doel.

4 x niet te vergeten

Het is belangrijk om bij contentdistributie ten minste aan deze vier onderdelen te denken: 

  1. Website
    Heb je een nieuws- of blogpagina op je website? Plaats hier dan allereerst je content. Maak verbindingen met andere content en creëer pop-ups op relevante pagina’s. 
  2. E-mail
    Heb je al een mooi e-mailbestand opgebouwd? Verstuur dan een nieuwsbrief. Plaats ook een prikkelende call to action in je e-mailhandtekening en vraag collega’s dit ook te doen.
  3. Social Media
    Deel je content op een prikkelende en visuele manier op social media. Plan ook gelijk 2 andere berichten in (met andere tekst / visuele invulling) voor de toekomst. Deel bovendien de content in relevante groepen.
  4. Partnerships / Influencers
    Zijn er relevante blogs of websites waar je kunt adverteren of je content kunt publiceren? Zijn er influencers die je kunt inzetten?

    Onderschat ook zeker niet de kracht van je eigen netwerk. Vraag contacten om de content te delen. 

Download de checklist

Bovenstaande punten, plus extra tips voor het verspreiden via social media, heb ik verzameld in een praktische checklist.

Als je hieronder je gegevens achterlaat, krijg je van mij de checklist. Ook ontvang je nieuwe blogs en whitepapers direct in je mailbox.

Lees hier de privacyverklaring.